tisdag 26 februari 2008

Jag är INTE bitter...

... men för tusan hakar, här sitter man veckovis och sliter ut de små grå. Försökte verkligen formulera mitt jättelånga motionsunderlag om konkurrensutsättning till en lättgripbar motion som alla kan förstå. Efter knappt ett halvårs beredningstid (nytt rekord!) så får man tillbaka sex rader från Johan Persson (s) som säger ungefär "jag ger fullständigt fan i det här". Fair Dinkum, det är hans prerogativ, men kanske kan man faktiskt motivera beslutet att rekommendera avslag på motionen, istället för att krasst konstatera "frågan hänvisas till arbetet "Budget i balans"". Kom då att tänka på den klarsynta franska dramatikern Jean Anouilh (1910-1987) och ett bra citat kommer här: Gud är på allas sida, och i den sista analysen så är han på den sida som har mest pengar och störst arméer (min översättning). Sant för både vänsterblocket i Kalmar och för världen i övrigt. Så nej, jag är allt annat än bitter... eller jo, litegrann kanske.

Inga kommentarer: