torsdag 6 mars 2008

Kommunala Rikskonferensen

Under fredag och lördag pågår den moderata kommunala rikskonferensen i Göteborg. Moderater från hela landet samlas för att diskutera det vi alla älskar; kommunpolitik. Det fascinerar på något sätt, det höga blandas med det låga. Politiska visioner och ideologisk retorik med förvaltning. Polemik och samsyn. Det är ett spel som är nästan lika fulländat som... pubbiljard... Alla läsare tänkte nog att jag skulle skriva rugby, men pubbiljard är det ultimata spelet. Det har allt, drama, konflikt, tårar och tillslut, nådastöten... Vi är en skön samling länspolitiker som åker, och särskilt glädjande är det att se Mladen Krajisnik bland dessa. En ung man vi ska hålla ögonen på i framtiden. På söndag blir det Frankrike - Italien hos Sam E.
---
Uppdaterat:
Peter Hemgard tittade nyss in och meddelade att jag var tvungen att buga inför Ullevi (hotellet ligger ett stenkast bort). Mitt svar blir två långfingrar mot detta syndens och dekadensens ställe!
--

Allez les Bleus!!!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Tips till redaktör Gjörloff - dela med dig av dina tankar om att Anders Borg har blivit vald till 2008 års "hedersjänta"....

Per Gjörloff sa...

ha ha, jag vet inte riktigt om man våga kommentera detta utan att blanda in hans frisyr i sammanhanget :-)

Anonym sa...

Vadan detta oresonliga påhopp på Ullevi. Denna magnifika arena som gjort så mycket för Sverige i form av bl a bländande fotboll från IFK Göteborgs sida samt underbara konserter.

Konstaterar att ställningen mellan Blåvitt och det där konstiga grönvita laget från Stockholm nu är 18-1 ifråga om SM-guld...

Anonym sa...

Det vore väl korrekt om han flätade upp sig inför utdelningen, så att han verkligen gör skäl för att vara "jänta"? Sexigt på ett lite så där tjänstemannavis, eller? Ja, den frågan ger väl uttrycket "Contradiction in terms" en helt ny dimension....

Per Gjörloff sa...

I och med att jag har hästsvanslängd på mitt hår, och tillika är tjänsteman så måste man ju tillstå att visst jäv råder i frågan om sexighet...

Hmm, jag tror jag har luskat ut vem som är den anonyme... Händelsevis en gammal propp med kassa knän..? :-)

Per Gjörloff sa...

Peter: Allt som har med blåvitt att göra förtjänar påhopp... Däremot har jag varit på en del riktigt bra konserter på Ullevi, däribland Pink Floyd 1994 som är bland det bästa jag sett.

Anonym sa...

VAFALLS?(för det är väl så ni moderater uttrycker er) Skulle JAG vara "en gammal propp med kassa knän"?!?!?! Jag tror bestämt att redaktörn kan ha lite fel där, så gissa igen.....

Hrmpf. Svårförlåtet, jag är djupt förolämpad.

Per Gjörloff sa...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna säkert gruvliga förolämpning...

Vafalls är väl ett trevligt uttryck?

Anonym sa...

Visst, "vafalls" är väl ett skönt uttryck, känns väldigt ungt och fräscht - helt i redaktörns anda, I'm sure.

Förnärmade hälsningar från "en gammal propp med kassa knän"

(har redaktörn ingen som helst koll, tror du kanske jag är en KARL, eller? En hårig hammarbyare med snus under läppen som du har brottats med kanske? En sådan vederstygglig tanke, fy för den lede, även om den säkert är tilltalande för redaktörn)

Per Gjörloff sa...

Ah, nu har lämpliga kandidater till signaturen "anonym" begränsats ner till 2, av händelse så bor båda i Stockholm stads södra förorter. Bagis å ena sidan nynäsvägen, Enskede å den andra. Den ena ville värva mig som PR-ansvarig till Rättvisemärkt och har ingasomhelst moderata sympatier, den andra har klara kristdemokratiska drag... hmmm, vem kan det tänkas vara... Har Arlanda kanske ngt med saken att göra? Vem vet, the dude abides... Eller är det något så otippat som en boendes i Sveriges totala södra glesbygd...

Anonym sa...

Hoppsan så många dambekanta redaktörn ståtar med.....

Per Gjörloff sa...

Hmm, uppenbarligen inte glesbygden således... och inte en viss moderatpolitiker i norra länet... Jag skulle nog fortfarande säga västra sidan av Nynäsvägen, eller vad säger, Therese, ska du erkänna att du är busted? :-) Det var "I'm sure" som fällde dig...

Anonym sa...

Okej, Sherlock, du kanske inte har helt fel. Och jag som just hade tänkt att ge dig en ledtråd som hade avslöjat mig en gång för alla, nämligen min faiblesse för att organisera "Kristi Brud" för Kd i Nackareservatet om söndagarna, men nu behövdes ju inte det....

"En gammal propp med kassa knän" är ett epitet jag kommer att lämna därhän, egentligen tror jag att du talade om dig själv då du skrev det - touché, mon chér!

Per Gjörloff sa...

I knew it!

Per Gjörloff sa...

Chéri,
Lite impad är du allt, jag plockade din identitet redan på ditt fjärde inlägg... det var antingen du eller syrran, och det kändes inte riktigt som min systers sätt att uttrycka sig på...

Anonym sa...

Jag är impad, redaktörn är skicklig. Jag är samtidigt smickrad, att det stod mellan mig och syrran, jag var ju trots allt i väldigt gott sällskap.

Per Gjörloff sa...

Jag är rätt skicklig ibland... :-)