torsdag 6 mars 2008

Sofia Arkelsten - min nya idol

En del tycker jag byter idoler lika ofta som jag byter, hmm, ja, något annat helt enkelt. Bakgrunden är den att att en ung gymnasist i Kalmar ringer och vill intervjua en moderat politiker om miljöfrågor. Då de flesta av oss som kan miljöfrågor är bortresta på kommunala rikskonferensen imorgon t.o.m. lördag, eller av en eller annan orsak inte var tillgängliga, så kom frågan om en eventuell telefonintervju upp. Den unga damen lät sig icke imponeras av denna tanke, så goda råd är dyra. På vinst och förlust ringer jag upp Sofia Arkelsten, moderaternas miljöpolitiska taleskvinna. Istället det förväntade "nej, jag har inte tid" så blir hon galet entusiastisk och sätter upp en tid för den unga gymnasisten att ringa på. Istället för en knagglig telefonintervju från en skakig minibuss med undertecknad får hon nu en pratstund med Sofia... All heder till Sofia för en sådan inställning. Ska komma ihåg att köpa en drink till henne om tillfälle ges i helgen.

Inga kommentarer: